Single chocolate chip cookie

 
 
 
 
This single cookie is pure comfort food in a cup. Add tons of chocolate chips and you’ll realize how good life can be.
You’ll need:
30g melted butter
15g sugar
10g brown sugar
40g all-purpose flour
a pinch of salt
a pinch of baking powder
30g chocolate chips

Directions:

In a small cup, whisk together butter & sugars. Add flour, salt and baking powder and mix until you have a smooth cookie dough.
Finally, stir in chocolate chips. Bake the cookie 1 min 20 s in the microwave (on 600W). Keep an eye on it, as the bottom of the cookie tends to burn quickly.
8 replies »

  1. Ziet er lekker uit… dat er nog single one… recepten komen. Mijn vriend houd niet van taart enz. Dus maak ik dikwijls iets voor mij alleen maar dat is spijtig genoeg niet goed voor de lijn.

    Like

  2. Wat een heerlijk koekje, simpel en snel! Echt een topreceptje! Oh ja, mooie foto's trouwens! Maak je dit zelf? 🙂

    Like

  3. Oké, net 3x gemaakt dus drie aparte kommetjes (voor twee van onze drie kinderen – de tweede dochter is geen zoetebek- en eentje voor mij) Het staat nog laaiend heet, net uit de microgolf gehaald. Het is geen koekje, want het is niet krokant en geraakt niet uit het kommetje. Doordat het een bijna-gaar deeg is het enkel met een lepel uit te smikkelen. Toch al eventjes geproefd: smaak is echt prima, njammmie. Wat ik me wel afvroeg: waarom dat bakpoeder ? Ik heb de indruk dat het bij geen enkel van de drie potjes opgekomen is…
    Update: ik heb niet gewacht om het op te smikkelen tot het helemaal gekoeld was: dochterlief wachtte wél, en volledig afgekoeld bleek het inderdaad een dikke krokante koek, die redelijk vlot uit het kommetje kwam en die even superlekker was !
    Badankt voor het receptje, Louie, dat is een superlekker gemakkelijk tussendoortje wat zeker voor herhaling vatbaar is 🙂
    'n vrolijk groetje,
    sneksniltje

    Like

Leave a Reply

